onsdag 28 oktober 2009

Bilder från igår

Igår gav jag nog grannarna ett gott skratt när jag hade valparna och Pixi ute. Alfons kom på att det gick ganska bra att komma igenom spjälorna på verandan och strax fick jag springa runt tomten och jaga (de har blivit riktigt snabba nu!) tre stycken busiga, överlyckliga valpar som inte alls ville bli infångade!

Bilderna är tagna i början innan de gjorde den stora upptäckten...











måndag 19 oktober 2009

lördag 10 oktober 2009

Mera bilder

Efter en stunds tystnad tyckte vi att det var dags för en ny uppdatering... valparna är snart fem veckor gamla och nu är det betydligt mera fart! Sedan de första trevande stegen utanför lådan har det gått väldigt fort. De har de sista dagarna blivit väldigt sociala och kommer fram och hälsar glatt viftandes på sina korta svansar och vill gärna bli klappade, busade med och sitta i knät.
Ett nytt favoritnöje är att springa runt och undersöka allt i växthuset. De har även fått prova på att vara ute på gården men det tycker de är lite kallt och blött än så länge, växthuset fungerar bättre. Tyvärr har jag inga bilder därifrån än så länge men jag ska försöka fixa det. Bilderna nedan är från förra helgen.




tisdag 29 september 2009

Vi har flyttat!


Utvecklingen går framåt. Från ca 200 g vid födseln till 800 g på två veckor!

Nu böjar de stappla fram så smått och frambringar läten som påminner om skall. Efter flytten från sovrummet till köket har de börjat utforska världen utanför lådan.

Det börjar också bli intressant att bita i saker, det är väl så man utforskar världen. Om man är hundvalp.




Jaha, ni tycker jag är söt (Alfons)











Hej, det är jag som är Maximillian,





















Nej, vi vill vi inte vara med på någon mer bild.






Få se nu, först skulle man sätta i höger fram, och sen...







Och nu vill vi faktiskt sova!