onsdag 28 oktober 2009

Bilder från igår

Igår gav jag nog grannarna ett gott skratt när jag hade valparna och Pixi ute. Alfons kom på att det gick ganska bra att komma igenom spjälorna på verandan och strax fick jag springa runt tomten och jaga (de har blivit riktigt snabba nu!) tre stycken busiga, överlyckliga valpar som inte alls ville bli infångade!

Bilderna är tagna i början innan de gjorde den stora upptäckten...











måndag 19 oktober 2009

lördag 10 oktober 2009

Mera bilder

Efter en stunds tystnad tyckte vi att det var dags för en ny uppdatering... valparna är snart fem veckor gamla och nu är det betydligt mera fart! Sedan de första trevande stegen utanför lådan har det gått väldigt fort. De har de sista dagarna blivit väldigt sociala och kommer fram och hälsar glatt viftandes på sina korta svansar och vill gärna bli klappade, busade med och sitta i knät.
Ett nytt favoritnöje är att springa runt och undersöka allt i växthuset. De har även fått prova på att vara ute på gården men det tycker de är lite kallt och blött än så länge, växthuset fungerar bättre. Tyvärr har jag inga bilder därifrån än så länge men jag ska försöka fixa det. Bilderna nedan är från förra helgen.




tisdag 29 september 2009

Vi har flyttat!


Utvecklingen går framåt. Från ca 200 g vid födseln till 800 g på två veckor!

Nu böjar de stappla fram så smått och frambringar läten som påminner om skall. Efter flytten från sovrummet till köket har de börjat utforska världen utanför lådan.

Det börjar också bli intressant att bita i saker, det är väl så man utforskar världen. Om man är hundvalp.




Jaha, ni tycker jag är söt (Alfons)











Hej, det är jag som är Maximillian,





















Nej, vi vill vi inte vara med på någon mer bild.






Få se nu, först skulle man sätta i höger fram, och sen...







Och nu vill vi faktiskt sova!



måndag 21 september 2009

Vägning igen

Amelia protesterade högljutt under dagens fotografering.

Nu börjar det likna något! Valparna har hunnit bli sexton dagar gamla, och nu har de alla börjat öppna ögonen så smått. Amelia har nästan helt öppna ögon medan grabbarna har varit lite segare på den fronten. Växer bra gör de åtminstone allihop! Idag vägde vi dem och jag tog äntligen de utlovade porträttbilderna... bäst att passa på nu medan de inte är så rörliga. Ibland går det bra fort för dem ändå att kravla sig framåt.

Amelia vägde vid dagens vägning , Alfons , och Maximillian gram.


Maximillian.



"Hur länge ska man egentligen behöva hålla sig vaken på det här stället?" (Maximillian)




Alfons visade sig från sin bästa sida (den med det öppna ögat...).





Alfons igen.


"En bild får faktiskt räcka!!" (Amelia)

söndag 13 september 2009

Första veckan avklarad

Valparna blir piggare och kraftigare för varje dag som går och de har nu hunnit bli en vecka gamla. De växer så det knakar fortfarande och i veckan blir det dags för dem att öppna ögonen. Vi börjar så smått känna igen våran hund igen men hon är fortfarande lite orolig för det mesta när vi är inne hos valparna, men riktigt lika spattig som tidigare är hon inte.


7-dagars-födelsedagen firas förstås med en bildkvalkad från veckan som gått!





lördag 12 september 2009

Bilder från dag fyra



Här kommer några bilder tagna under dag fyra, då vi även vägde dem. Det visade sig att valparna hade gått upp ungefär 100 gram, inte konstigt då de äter så mycket...
De blir mer och mer individer för varje dag som går, och låter mer och mer. Amelia verkar vara den som är mest bestämd och gnäller så fort hon inte får som hon vill, medan Alfons tar det lugnt och väntar snällt på sin tur. Maximillian är en yrboll precis som Pixi, tror vi =).





Fler bilder kommer, det börjar bli dags att ta enskilda porträttbilder men det kräver lite planering med en så vaksam mamma...